הד"ר ואני

איש צעיר ושמו הרב פלאר נסע בשליחות הרבי למינסוטה, מקום שבזמנו לא היה פשוט רוחנית
לקומץ יהודים שחיו בו ללא קהילה ממשית .
בעת שהגיע הוא ניסה לקבוע פגישה עם ד"ר וועלוול גרין יהודי שהינו מדען מצליח
שעבד בנאס'א כדי לשיעזור לו לקדם את עולם היהדות.
המזכירה וכן הד"ר ניסו להיפטר מהרב הצעיר עם הצעת תרומה רק שיירד מהפגישה, אבל פלאר סירב. ולבסוף הם נפגשו...
לאחר שיחת הכירות קצרה, וחוסר הסכמה על הדרך היהודית, אבל עם חיוך.
הרב פלאר ביקש את עזרת הד"ר שהם יארגנו יחדיו ארוחת ערב שבא הרב פלאר
 יפגוש את הקהילה היהודית וינסה לחבר ולאחד אותם.
לפתע צילצל הטלפון וד"ר גרין ענה לשיחה חשובה, הוא כמובן סיים בזריזות 
הוא ד"ר אמריקאי מנומנס. אבל שהוא מביט אל הרב הצעיר הוא רואה אותו
מתנוענע עם חוט על הבגדים, כנראה מתפלל.
הד"ר מאוד כעס הזמן שלו קצר, הוא סיים את השיחה והינה הרב המוזר 
מקיים תפילות בחדר שלו והוא לא ממש יודע מה עליו לעשות.
הרב פלאר גם סיים בזריזות, וד"ר גרין אמר לו "חברי פגישתנו הסיימה"
הרב פלאר אמר לו : אני מבין שהינך כועס ולא מבין הפגישה שלנו היא מאוד
חשובה לי אבל מה שעשית כרגע (תפילת מנחה) חשוב לי אפילו יותר.
הד"ר היטה אוזן מה כה חשוב בתפילה הזאת וזה מצא חן בעניו שיש לאיש הצעיר הזה ערכים ועקרונות אישיים, יש בו מסירות נפש וקבלת עול וזה ראוי להערכה. לבסוף הד"ר עזר לרב פלאר בסעודת ההכירות והם נעשו חברים למשך שנים ארוכו, ופרופ' גרין העליוי ממניסוטה הפך במהלך השנים להיות חסיד חב'ד מתוק בעל השפעה עצומה על היהדות במניסוטה ולאחר מכן עבר לארץ ישראל. 
ששאלו אותו לאחר שנים ארוכות בספר שכתבו עליו, הוא הסביר שהפגישה הראשונית הזאת עשתה רושם רב כה עליו, הוא יידע כמה הפגישה חשובה
לרב פלאר ( לאחר 20 נסיונות לקיים את הפגישה) ועם זאת הוא העריך את מסירות הנפש שבעניו זה מסירת הרצון של הרב פלאר לאמת הפנימית שלו.

הסיפור הדיי ארוך הזה מתחבר לפרשה שלנו 'פרשת שמיני' 
הפרשה מתחילה בסיפור היום השמיני יום שבו 'המשכן' שבמשך 
חודשיים רק הכינו אותו ושבעה ימים עשו הכנות תפעול, עד שביום השמיני 
נכנסו אהרון ומשה ושכינה (הכוח האלקי השוכן בעולם) התגלה.
אבל לאחר מכן הפרשה מדברת על שרצים ורמשים וכל מיני אוכלים דוחים 
האסורים באכילה. 
ושואלים איך מהסיפור הראשוני על יום חג קדוש, יום שבו ישנה התגלות אלקית כה גדולה והעם כולו בקדושה עילאית מתחילים לומר לנו ומזהירים אותנו שלא נאכל ג'וקים דברים שמימלא אנו לא רוצים לאכול, ובטח שזה לא שייך לדרגה הרוחנית שבו העם נמצא.

אך התורה רוצה לומר לנו דבר מה, שנמצא גם בסיפור... 
בחיים ישנם עליות וירידות, גם שאנו בדרגה של 'שמיני' שזה מעל הטבע 
ביום חג כה קדוש, שבו הנשמה שלנו מרגישה אלוקות צריך לזכור 
את האמת הפנימית שלנו, צריך לחדד בתוכנו את הערך העליון שלי,
הקווים האדומים ובעיקר את 'האני מאמין' שלי. 
ככל שהאמת הפנימית של חיי, חייה ומתגלה בתוכי, גם בזמנים הפחות הטובים והמורכבים היא תגן עליי.

זה באמת הזמן של 'שמיני', העולם בד"כ בנוי על יסוד השבע (שבוע)
ובשבת הזאת נותנים לנו טעימה מהשמונה, ולכן המשכן (המקדש שבמדבר)
הופעל ביום השמיני, יום מעל הטבע. 
שאנו מעל הטבע צריך לשאוב כוחות ולהוריד אותם למציאות חיינו, למלאות 
את עצמי גם באמת פנימית שתחייה איתי כל הזמן, ואמת פנימית מובילה אותנו לכוח הכי גדול של חיי , תענוג אמיתי מהנכון שלי.
שבת של שלום 

החדשים

שאני גדול

בסוד הפרשה... להיות גדולים

להמשך קריאה

אפה אני ?

בסוד הפרשה...המשקפיים של פורים

להמשך קריאה

קוראים לך

בסוד הפרשה...שבת זכור

להמשך קריאה

יש בי ניצוץ

בסוד הפרשה...פרשת פיקודי"

להמשך קריאה

שחקנים של החיים

בסוד הפרשה...פרשת "כי תשא"

להמשך קריאה

המומלצים

למה קוראים לפורים - פורים

בחסידות מוסבר שאפשר לראות את היתרון של האור דווקא אל מול החושך

להמשך קריאה

תקשיב למה שאומרים לך!

הרב יחיאל מיכל גרליק

יציאת מצריים כמשל להיום

להמשך קריאה

כוחו של רשב"י

"יכול אני לפטור את כל העולם מן הדין"! איך, ולמה כוחו של רבי שמעון כה גדול...

להמשך קריאה

איך מגיעים לשמחה אינסופית?

בחסידות מוסבר שאפשר לראות את היתרון של האור דווקא אל מול החושך

להמשך קריאה

1