שחקנים של החיים

ילד מתוק כנראה קנדי לפני בר מצווה הגיע לרבי מליובאוויטש,

האבא רצה שהרבי יברך את הבן שלו, כמו המון אנשים שבאו אל הרבי

הם לא נראו דתיים במיוחד..

הרבי שאל אותו: "האם אתה אוהב ספורט"? (שאלה טיפה מפתיעה לרבי)

"כדורגל", ענה הנער.

"איזו קבוצה אתה אוהד?" התעניין הרבי ?

"מונטריאול אימפקט"

"היית פעם במשחק שלהם?"

"כן. לפני כחודש אבא לקח אותי למשחק".

"ואיך היה?"

"האמת, די מאכזב. כבר במחצית המשחק הם היו בפיגור של שלוש אפס, פער גדול אז קמנו והלכנו הביתה".

"תגיד לי, גם השחקנים הלכו הביתה?" הפתיע הרבי בשאלה.

"לא, בוודאי שלא", ענה הילד.

"מדוע?" המשיך הרבי בהתעניינות.

יש הבדל בין אוהד לשחקן. האוהד נמצא שם בשביל הנאתו. כשהוא רוצה לעזוב – הוא עוזב. אבל השחקן, התפקיד שלו לתקן את המצב, הוא חלק מהמשחק, הוא חייב להישאר עד הסוף, לעשות את המקסימום ולהאמין שבסוף הוא ינצח".

הרבי ענה "אתה עכשיו נעשה בר מצווה, בחיים יש אוהדים ויש שחקנים, מהרגע שאתה נהיה בר מצווה אתה שחקן. גם אם לעיתים המצב יהיה קשה חלילה, עליך לזכור שתפקידך הוא לתקן את המצב, אתה חלק מהמשחק, אתה חייב להישאר עד הסוף. עליך לעשות את המקסימום ולהאמין שבסוף אתה תנצח!"

הסיפור האמיתי הזה יותר מהכול, מראה לנו את 'סוד הפרשה'

לפרשה שלנו קוראים 'כי תשא' והיא מספרת כמעט על הכול...

'תשא' משמעותו הוא הרמה, 'כי תשא' אומר לנו שעכשיו זה הזמן להרים את הראש להיות שחקנים, ובנוסף שחקן שמח ומורם בצורה חיובית.

שמסתכלים על הפרשה רואים שהיא מדברת על הכול : הלוחות הראשונים האחרונים, על חטא העגל, על יג' מידות רחמים, על משה ,על העם, בקיצור על הכול מכל כל...

זה פעם יחידה בתורה שפרשה אחת נותנת לנו סיפור שלם מהתחלה ועד הסוף.

אם מתבוננים במשקפיים נכונות נוכל להבין כמה סודות 'במשחק האמיתי של החיים'

העניין הראשון שאנו רואים שבפרשה שיש המון סיפורים חלקם מנוגדים אחד לשני, חלקם נפילות ועליות אבל : הכול חלק ממהלך אחד.

החיים הם מסע, והתהליך הוא עצום והכל קשור אחד בשני ומחובר.

אדמו'ר הזקן שכתב את 'התניא' מנסה להסביר כמעט לאורך כל הספר

שאנו יכולים לעשות הכול: לאכול , לשתות, לעבוד, להתחתן, ללמוד, לטייל, ועוד ועד...

רק שאנו צריכים 'לדעת' לחבר את זה למשמעות, לרוח ,לאלוקות.

זהו סוד חיבור האדם לשיטתו. בפרשה שלנו אומרים זאת בדרך שונה :

ישנו מסע, דע שכול התחנות הם פאזל (גם החלקים הפחות קשורים וטובים)

ולנו הכשרון והיכולת לנסות לראות את 'התמונה' הגדולה, והעיקר להבין שהכול מחובר.

העניין השני והחשוב, שאם קוראים את הפרשה נראה שברובה מספרים לנו על עניין בלתי רצוי שנקרא חטא העגל (אולי פעם נבאר מה קרה שם...)

אך המיוחד שדווקא לאחר החטא החמור הזה ולאחר המחילה והכפרה!

קורה תיקון מעניין : עם ישראל מקבל את הלוחות השניות , משה יורד מההר

וקורן עור פניו, עם ישראל מקבל את סוד יג' מידות הרחמים ו...

זאת אומרת שגם 'השבירות' הם חלק מתהליך העליה !!

החיבור לנקודה מהפכנית זאת מגלה לנו שבתוך הירידה קיימת העליה,

ואנו במבט נכון אף נוכל לראות אותה, ולחוש את העליה.

בשבת שלנו אנו לומדים שאנו 'שחקנים ולא רק אוהדים' שניתן לחבר

את הכול עם האור ואלוקות, שהכוח שניתן לנו הוא היכולת לחבר את פאזל החיים לתמונה אחת, והיכולת לראות בכל נקודה בחיים 'העליה' את האור בה...

זה שבת שנותנת לנו את הכוח לפעול 'להדליק' את האור בעצמנו ובעולם:)

שבת של שלום

1