זהב טהור

 

שאלו פעם את הרבנית (אשתו של הרבי מליובאוויטש) איזה רגע היה שמח בחיים שלה ?

התשובה שלה הייתה מפתיע ומדוייקת...

היא ענתה - 'עכשיו'

התשובה שלה היא לא סתם מחשבה רוחנית או נסיון לנבואה שתממש את עצמה, אלא באמת 'דרך חיים' שהרגע הזה שאני חיי הוא משמעותי, הוא

מדוייק ומושגח ואני צריך 'לחיות אותו'

אפשר לומר שהרגע הזה הוא 'זהב' כי אנו זהב .

בשבת שלנו שכבר חודש א'דר נכנס והשמחה מחכה שנגלה אותה כל רגע.

אנו נחווה את 'פרשת תרומה' פרשה שמדברת על הנושא בין החזקים ביהדות 'נתינה' ושיתוף.

אחד הנתינות הגדולות היו 'למשכן' (בית מקדש נייד שעשו במדבר ובו היה ממש גילוי שכינה) המיוחד שאת המשכן היו צריך ל'בנות' ביחד.

כי הוא הבית של כולם. במשכן היו כמה סוגי תרומות וכולם השתתפו...

מהחשוב והעשיר ועד לילד קטן, השיתוף פעולה 'והביחד' נתן למשכן

את הכוח להיות מקום הקדושה האמיתי של כולם.

אחת התרומות שהייתה 'רשות וללא הגבלה' ( כמה שרוצים וכמה שיכולים),

הייתה לבניה של המשכן והיא :"זאת התרומה אשר תקחו זהב כסף ונחושת" המוזר בתרומה הזאת שמתחילים בזהב ואז כסף ונחושת - אמנם התרומה היא רשות, אבל באמת כולם גם בה השתתפו, וזהב הוא יקר ולא זמין כמו כסף ונחשות, ואף למשכן שהיה כמו בית מקדש היה צריך יותר כסף ונחושת מאשר זהב.

ולכן למה לרשום 'זהב ראשון' ?

המשכן נבנה אחרי מתן תורה לאחר שכל אחד מאיתנו קיבל 'מתנה' (מתן תורה) את הכוח לפעול במציאות העולם, להתעסק עם החומר עם גשמיות העולם ומציאות חיינו ואף ולקדש אותו, ניתן לנו המתנה לעשות מהעולם אור.

לכן התורה מבקשת מאיתנו בעת בניית 'המשכן' תנו את 'הזהב שלכם' אבל.. לא בגלל שהזהב הוא סוג מתכת יקרה, ולא בגלל שיש לכם הרבה ממנו, וגם לא בגלל שהמשכן צריך הרבה זהב. אלא ....

בגלל שאתם 'זהב'.

התורה רוצה לומר לנו שאנחנו 'חשובים' שאנו צריכים לדעת ולהפנים

שאנו 'זהב' ולכן מבקשים מאיתנו 'זהב'.

אנו צריכים לייחל ולתת את הכי חשוב ויקר כי אנו הכי חשובים ויקרים.

ושאנו עושים את המשכן 'ביחד' אנו נשתמש בכוח הכי עוצמתי שלנו,

ונבנה את הבית שלנו 'האמיתי' הכי טוב שיש ולמענו ניתן את

הכי טוב שלנו שזה אומר שנשתדל, ונכוון, ונרצה, ואפילו נוכל ככה באמת

לתת זהב גם גשמי וגם רוחני.

הזהב שבנו שהוא האור הפנימי שלנו מופיע גם בפרשה שלנו

"ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" אין פה טעות כתיב של יחיד ורבים, אלא יש פה מסר, כמו שיש בית מקדש ומשכן בחוץ, ככה יש בתוכנו (ושכנתי בתוכם) יש בנו 'זהב פנימי' אור פנימי נצחי שמחכה להתגלות ולהאיר את הכו-ל.

לאחר מתן תורה 'הזהב' שלנו יכול לחדור גם במציאות העולם ולהפוך את הכול לקדוש משמעותי ונכון.

הזהב מספר לנו גם על אחד הכוחות החזקים שלנו ועל שמו נקראת הפרשה.

זהב הוא גם ראשי תיבות - ז'ה ה'נותן ב'ריא - שאני נותן אני אנסה לתת את

הכי טוב שלי ובצורה בריאה ( בריא זה חזק) עם חיוך ואהבה.

כך גם המקבל וגם הנותן יחושו את 'הזהב' את האור שבנתינה ואת הבריאות שהיא משרה לכל עבר...

שבת של שלום ושתמשיכו לנצוץ :)

1